سفیر عدالت
هنری - فرهنگی
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 12 دی 1392برچسب:, توسط amir |

سرلشكر جعفري:

 

سپاه از بالاترين توان موشكي برخوردار است

 

 

فرمانده کل سپاه با خيال خام خواندن تهديدهاي آمريکا و اسرائيل، توان موشکي سپاه را بالاترين توان دفاعي عنوان کرد.

 

سرلشکر محمدعلي جعفري طي سخناني در دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دشمن توانمندي هاي ما را در دهه اول انقلاب در حوزه تسهيلاتي و دفاعي ديده و در حال حاضر نيز در حوزه دفاعي، فناوري و نرم افزاري در ابعاد دفاعي مي داند و نمونه دفاعي که بنده به آن اشاره کردم، تجربه گران بهاي ايران در جنگ 33 و 8 روزه غزه در جنگ با ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي است که توانمندي ايران به دشمنان نشان داده شد و آنها اين درس و پيام را گرفتند که حزب الله که يک نتيجه انقلاب اسلامي در منطقه است، مي تواند در برابر رژيم صهيونيستي بايستد و دشمنان حساب کار خود را کردند.

 

وي با بيان «اين مورد که به عنوان فردي که يک عمر در مسائل امنيتي و دفاعي بوده، مي گويم و نمي خواهم غيرواقعي صحبت کنم» گفت: ممکن است برخي در کشور ما باشند که توانمندي هاي ما را ندانند و يا تخصصي در حوزه هاي دفاعي و امنيتي نداشته باشند و اعلام نظرهايي کنند؛ همان طور که اخيرا نيز گفته شد ولي اين اعلام نظر حتي براي دشمنان نيز سوال برانگيز است و دشمنان نيز روي اين حرف حساب نکرده اند.

 

فرمانده سپاه تصريح کرد: موضوع دفاع نامتقارن و ناهمطراز از سال 80 بين ما و دشمن ايجاد شد. ما مجاهدتي با دشمن در مسائل دفاعي و امنيتي داشتيم و آنها خوب مي دانند که ما چه مي گوييم چرا که نمونه آن را در سال 85 و در جنگ 33 روزه متوجه شدند.

 

به گزارش تسنيم، سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران در پرسش و پاسخ دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) و در پاسخ به سوالي مبني بر «اخيرا يک مقام سياسي گفته آمريکا با يک بمب مي تواند ايران را نابود کند؛ ديدگاه شما در اين باره چيست؟» گفت: اصلااين گونه نيست. ايشان تخصصي در بحث هاي نظامي ندارند و اظهارنظر کرده اند، هرچند که ما وي را ديپلمات صاحب نظر مي دانيم اما در مسائل نظامي و امنيتي تجربه اي نداشته اند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

 

وي افزود: شما ببينيد اسرائيل در جنوب لبنان چقدر بمب ريخت، اما آيا حزب الله نابود شد؟ خير، بلکه مقاومت کردند و پيروز شدند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

 

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: ممکن است بمب هاي آمريکا به زيرساخت هاي ما خسارت وارد کند، اما توان موشکي و استراتژيکي سپاه چشم گير است و آمريکا حتي به خيال خودش اگر بتواند بمباران کند، نهايتا مي تواند 20 درصد توان موشکي سپاه را از بين ببرد، چرا که توان موشکي سپاه بالاترين توان نظامي است و سيستم هاي پيچيده اي دارد و ميزان آسيب پذيري آن هم در سلسله مراتب پايين تر بسيار کمتر است.

 

سرلشکر جعفري در پاسخ به سوال يکي از دانشجويان در مورد تحولات سوريه گفت: ما هر اقدامي که بتوانيم و لازم باشد، انجام مي دهيم تا سوريه حفظ شود و با افتخار هم انجام مي دهيم و اعلام مي کنيم و سوريه در صف مقاومت است و فقط اعزام نيروي سازمان دهي شده نظامي به سوريه باقي مانده است چرا که قبلااعلام کرده ايم نيروي متخصص براي انتقال تجربه و آموزش به عنوان مستشار به سوريه فرستاده ايم و اين اقدام ما نيز علني است چرا که از نظام رسمي و قانوني حاکم در سوريه حمايت مي کنيم و اين اقدام را نيز خود آن کشور از ما مي خواهد و کشورهايي که تروريست اعزام مي کنند و آنها را مسلح مي کنند بايد پاسخ دهند و نگران باشند اما با پررويي اعلام مي کنند و ما نيز حمايت خود را با افتخار اعلام مي کنيم.

 

فرمانده سپاه در پاسخ به سوال ديگري در مورد کاهش بودجه سپاه و نفوذ اصلاح طلبان براي اين اقدام گفت: کاهش بودجه سپاه واقعيت داشت که اخيرا اين کاهش بودجه را با پيگيري هايي که انجام شد، تاحدودي برطرف کردند ولي قبول داريم که مشکلات بودجه اي در کشور وجود دارد اما بودجه سال 93 سپاه خيلي کاهش نداشته و فقط بودجه بسيج کاهش پيدا کرده اما در مجموع مشکلات بودجه اي و واقعيت هاي بودجه اي اين را نشان مي دهد و ما در اين مورد بدبين نيستيم.

 

منبع : روزنامه كيهان، شماره 20663

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.